Android Market je nově Google Play
Google v podstatě nikoho ani neinformoval a z ničeho nic přejmenoval všechny své služby k prodeji multimédií a programů na Google Play. Týká se to hlavně Android Marketu a Google Music. Na funkčnosti se v podstatě nic nemění, změnil se pouze vzhled, loga, rychlost aplikací a také adresa. Nově všechny služby najdete na jedné jediné adrese http://play.google.com.
Má tak za úkol „zaútočit“ na jeho největšího rivala iTunes a potom obchod s knihami a multimédii od Amazonu. To se mu může podařit jedině sjednocením a propojením všech svých služeb od vyhledávání, androidích zařízení, přes obchod až po sociální síť Google+. Sjednocení se tak jak je vidět posunulo od všeobecných pravidel pro používání k obchodu a my můžeme jen očekávat, co dalšího se propojí.
Na marketu se dá platit také pomocí Google Wallet.
Co se týče funkčnosti, tak se vlastně nic nemění. Žádnou knihu ani film, či hudbu si stále u nás nekoupíte. To je zatím vymoženost jen pro zahraniční trh, v tomto má iTunes velikánský náskok. Nějaký pokrok ale vidět je, obchod je nově přeložený do češtiny, takže počítají do budoucna i s českým trhem, což je bezpochyby dobrá zpráva.
Pomocí změny IP adresy se nám podařilo nafotit pro vás také nějaké snímky, jak G. PLAY vypadá v Americe. Rozhodně se mi moc líbí komentáře, hodnocení, výpis herců a popis u filmů. Velmi užitečná může být i informace se souvisejícími filmy. Přestože jsem popsal jen filmy, podobné je to i u hudby a knih. Samozřejmě nesmí chybět tlačítko +1 a trochu nečekaně, ale pochopitelně i tlačítko Tweet.
Nejedná se ale pouze o redesign a přejmenování v internetových aplikacích. Dokonce už i Music Manager má nové logo a značku Play. Androidí aplikace Android Market se už také dočkal přejmenování.
A je tady ještě jedna novinka a to možná pro všechny, co si kupují aplikace z marketu nejdůležitější. Vybrané aplikace se prodávají odedneška za 9,17 Kč. Jako příklad uvedu třeba: Endomondro S. T. PRO, SoundHound, mSecure – Password Manager, Paper Camera, Fotoaparát ZOOM FX, …
Ale abych pouze nechválil, tak je i jedna věc, která se mi moc nelíbí. Přestože Google tvrdí, jak se snaží všechno sjednotit, tak v logách a barvách mu to zatím moc nejde. Uvedu příklad: jiné logo u Google+, jiné u vyhledávání a úplně rozdílné teď u Play. Samotný barevný jakýsi překrývající se trojúhelník vypadá pěkně, i jako faviconu mu to docela „sluší“. Ale co ten nápis „play“, napsaný úplně jiným stylem a fontem, než Google?
Až na tuto drobnost ale vše funguje, je to nové, a rozhodně by se nedalo mluvit o kroku zpět.