Finanční výsledky Huawei Consumer Business Group za první pololetí roku 2015
Huawei Consumer Business Group se pochlubila svými finančními výsledky za první pololetí roku 2015. Nutno podotknout, že by jí mohla většina ostatních výrobců závidět. Nárůst celkových tržeb o impozantních 69 % a meziroční nárůst tržeb o 87 % v segmentu mobilních zařízení jednoznačně ukazuje, správnost cílení na trh. V květnu 2015 byla společnost Huawei poprvé uvedena v žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa – BrandZ Top 100 Global Brands pro rok 2015, a to na 16. místě v kategorii věda a technika. Hodnota značky činí 15,335 miliardy USD!
Infografika: Výsledky Huawei za první pololetí 2015
Globální komunita na sociálních sítích čítá více než 6,8 milionu fanoušků, odrazilo se to i v objemu online komunikace, jež narostla o 60 %.
Divize Huawei Consumer BG v prvním pololetí roku 2015 nadále vykazovala obchodní růst, kdy celkové tržby dosáhly 9,09 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 69 %. Tržby z prodeje této divize činily 32 % celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies oproti 24 % ve stejném období loňského roku. Tržby z prodeje mobilních zařízení firmy Huawei dosáhly v prvním pololetí roku 2015 částky 7,23 miliardy USD, což znamená meziroční nárůst o 87 %. Bylo to díky úspěchu strategie divize Huawei Consumer BG spočívající v zaměření na mobilní zařízení střední a vyšší třídy, která přispěla jak k nárůstu odbytu, tak ke zvýšení průměrné prodejní ceny.
Růst odbytu smartphonů Huawei překonal růst celého trhu
V prvním pololetí roku 2015 dodala divize Huawei Consumer BG celkem 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 %. Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst o 70 %, což představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 % celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 %, zisk z této kategorie představuje 44 % celkového zisku.
Rapidní nárůst tržeb v regionech po celém světě
Globální strategie společnosti Huawei nadále podporuje stabilní obchodní růst v Číně i na zahraničních trzích. Tržby v Číně vzrostly meziročně o 124 %, některé regiony zaznamenaly nárůst tržeb o více než 40 %.
Nárůsty tržeb v jednotlivých regionech
- Západní Evropa 45 %
- severovýchodní Evropa 54 %
- jižní Tichomoří 41 %
- severní Afrika 164 %
- Střední východ 48 %.
Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé první čtvrtletí roku 2015 nadále rostl.
leden | únor | březen | duben | květen |
6,7 % | 7,1 % | 7,8 % | 8,1 % | 8,8 % |
Na čínském trhu společnost Huawei podle GFK předstihla Samsung a Apple a získala největší podíl na trhu
březen | duben | květen | červen |
12,9 % | 13,6 % | 14,1 % | 15,2 % |
Odbyt vlajkových produktů značky Huawei dosahuje hranice 5 milionů
V prvním pololetí roku 2015 bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate7, jenž zaznamenal působivé prodeje ve více než 100 zemích včetně např. Číny, států západní Evropy, Středního východu, jihovýchodní Asie a jižního Tichomoří.
Kumulovaný prodej zařízení Huawei P7 dosáhl počtu 7 milionů kusů a výrobek byl v prodeji ve více než 100 zemích a regionech. Zařízení Huawei P8 se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů a bylo dostupné na více než 52 trzích včetně Číny, Francie, Španělska a Itálie.
Odhodlání k dlouhodobé konkurenceschopnosti a k využití příležitostí, které přináší „internet věcí“
Huawei se snaží šlapat i do oblasti nositelných zařízení a na letošním veletrhu Mobile World Congress v Barceloně představila hodinky Huawei Watch W1 a náramky TalkBand N1 a B2. S tím souvisí i celosvětově 16 výzkumných center včetně např. estetického výzkumného centra v Paříži, matematického výzkumného centra v Rusku, výzkumného centra pro design a kontrolu kvality v Japonsku nebo softwarového výzkumného centra v Indii. Nešetří ani nápady, k 30. červnu Huawei přihlásila celkem 76 687 patentů, z nichž 18 000 se týká přístrojů. Celkem 41 903 patentů bylo schváleno na celosvětové úrovni.
Další spolupráce? Třeba s Audi!
Chytrá auta začínají zaplavovat svět, Huawei evidentně chce být u toho proto uzavřela v prvním pololetí roku 2015 řadu strategických partnerství s předními automobilkami, včetně firem Volkswagen, Mercedes-Benz a Audi, z nichž druhé dvě jmenované pověřily své externí dodavatele, aby v jejich budoucích zařízeních pro síťové připojení automobilů používaly palubní 4G komunikační moduly značky Huawei. Integrací svých možností v oblasti 4G/5G sítí a technologií Big Data a cloud usiluje společnost Huawei stát se předním hráčem v průmyslu připojených automobilů a podporovat interakci mezi automobily, smartphony a nositelnými zařízeními, jež přinese uživatelům hladkou komunikaci a pohodlné a bezpečné řízení.