Den 3. v roli profesionálů
Po předchozím dnu, kdy jsme si celý terén výstaviště zmapovali, jsme vyrazili natáčet. Nevím čím to bylo, ale oproti včerejšku bylo dnes podstatně více lidí, budeme to přisuzovat našim článkům z předchozích dnů. Daň za množství lidí byla poměrně vysoká, protože většina návštěvníků byla typu „klikátor“, všechno co šlo zapnout, tak zapnula a výsledek se dostavil ve formě vybitých akumulátorů ve většině vystavených vozů.
Poprvé jsme pořádně využili sílu novinářské Press karty, jako jediní jsme se dostali do zbrusu nového Bentley Bentayga s cenovkou 7.000.000 Kč. Bohužel se nedal moc natáčet infotainment, protože se nejednalo ještě o finální verzi, ale předprodukční kus.
Po úspěchu s Bentleym jsme se s úsměvem přesunuli k Lamborghini Huracán, kde čekala „ledová sprcha“. Nikde žádný pořádný infotainment! Odkráčeli jsme tedy s nepořízenou k jinému zajímavému exponátu.
Nemohli jsme se totiž nepochlubit novým Fordem Mondeo ve speciální výbavě Vignale, celé Mondeo působí našlechtěnějším dojmem. Ještě aby ne, jedná se o nejvyšší výbavu Titanium (930.000 Kč) s dodatkovým příplatkem za verzi Vignale (250.000). Suma sumárum Mondeo najednou stojí cca 1.200.000 Kč. Ford se tímto krokem chce dostat do vyšší třídy. Vignale má pouze klasický infotainment od Sony s podporou Microsoft Sync.
Překvapením autoshow pro nás byla značka Renault, která představila nový model Espace. Interiéru dominoval 8,8″ displej infotainmentu R-Link druhé generace, na kterém se mimo jiné dalo ovládat i sklápění zadních sedadel, což je užitečné, ale taky úsměvné, když sedačky sklápíme pomocí elektroniky. Dalším představovaným modelm byl Kadjar, ten měl stejný infotainment, ale menší dispej. Kompezoval to však krásnými zelenými budíky v kapličce přístrojů. Experta Petra zranila automaticky se otvírající dvířka příhrádky u spolujezdce.
Premiéru v Česku si odbyl i Opel se svou novou Astrou. Ta je prvním modelem, jež je vybaven online asistenčním a servisním systémem Opel OnStar. Pokud se při nehodě vystřelí airbag, systém sám od sebe vyšle nouzový signál. Operátor záchranného dispečinku se spojí s řidičem a bude se snažit zjistit, jestli potřebují pomoc. Pokud posádka neodpovídá, jsou k vozu vysláni záchranáři.
Dále je nová Astra vybavena funkcí mobilního internetového hotspotu Wi-Fi. K němu připojíte současně až 7 zařízení. Nová generace infotainmentu IntelliLink umožní připojení smartfonů prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay. U telefonů s operačním systémem Android je potřeba minimální verze 5.0 nebo vyšší. Jablíčková zařízení, asi nejčastěji iPhone, spojíte s modelem iPhone 5 a vyšší. Krásně vypadají i 3D mapové podklady navigace. Kromě Astry měl IntelliLink ve verzi 4.0 i menší sourozenec Adam (na fotce červený interiér).
Trochu zklamaný jsem byl nabídkou elektrických aut, na celé přehlídce byly všehovšudy pouze 3 plně elektrická seriózní auta. Všudypřítomná Tesla Model S, Nissan Leaf a český drobek do města Fido. „Homemade“ přestavba Citroenu Berlingo, nebo podivné skůtry neberu zrovna vážně. Z velice blízké rodiny hybridů se přijel na výstaviště předvést „sporťák“ BMW i8.
Při odchodu z výstaviště byla nutnost vyfotit 3 krásné hostesky u stánku s Nissanem, které dokonce i ochotně zapózovaly za přítomnosti Nissanu Juke ve speciální verzi Nismo RS. Byly z něj evidentně nadšené!
Celkově se Autoshow Praha 2015 předvedlo jako povedený autosalon se zábavným programem pro návštěvníky. Určitě se budeme těšit i na příští rok, kdy nám nepochybně výstaviště opět otevře své brány. Zklamáním bylo určitě vybití prakticky všech přítomných aut. Budeme tedy doufat, že nasbírané kontakty úspěšně využijeme ke zprostředkování ještě lepšího obsahu!