Ahoj, vypadá to, že používáte AdBlock... :-)

Usilovně jsme pracovali na zakomponování reklamy, aby nebyla pro čtenáře rušivá. Příjmy z reklam tento web živí, bez nich bychom jej nemohli provozovat. Budeme moc rádi, když to s námi zkusíte a přidáte si nás do výjimek. Děkujeme!

MENU

Lenovo poprvé jedničkou i u nás

Každý třetí notebook je od Lenova

Praha, 12. srpna 2013 – Společnost Lenovo se poprvé v historii stala jedničkou na českém počítačovém trhu. Jak vyplývá z aktuálních dat výzkumné společnosti IDC, Lenovo zaujalo v druhém kvartálu letošního roku pozici největšího dodavatele počítačů nejen celosvětově, ale i v České republice. Dosáhlo 23,1% tržního podílu, což představuje meziroční nárůst o 40,9 %. Silné postavení zaujímá především v segmentu přenosných počítačů, kde obsadilo první příčku s více než 30% podílem na trhu, což ukazuje, že téměř každý třetí prodaný notebook je značky Lenovo.

„Máme radost, že se nám podařilo dosáhnout jak na pozici světové jedničky, tak té české, a že se nám i přes nepříznivou situaci na počítačovém trhu, který u nás poklesl o necelých 7 %, daří udržet stabilní postavení. Dosažení vedoucí pozice je pro nás důležitým historickým milníkem, nicméně i nadále se budeme snažit pokračovat ve vyváženém růstu a přinášet našim zákazníkům inovativní produkty a technologie,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Česká republika. „Právě našim zákazníkům a samozřejmě i všem obchodním partnerům patří velké poděkování, protože bez nich bychom tohoto úspěchu nedosáhli,“ dodává Petr Toman.

Lenovo roste nejvíce v segmentu přenosných počítačů, kde zaznamenalo 46% meziroční nárůst, a to i přesto, že trh s notebooky celkově poklesl o 14,8 %. Za tím stojí především zvyšující se zájem o Ultrabooky, a to zejména o konvertibilní zařízení a produkty s integrovaným dotykovým ovládáním.

V loňském roce rozšířil kategorii vícerežimových zařízení společnosti Lenovo model IdeaPad Yoga 13, který mezi uživateli získal velkou oblibu. Firemní profesionálové zase oceňují široké možnosti využití Ultrabooku ThinkPad Helix, jehož displej lze zcela oddělit od základny a použít samostatně jako tablet. Do budoucna lze navíc předpokládat, že se podíl konvertibilních zařízení bude i nadále zvyšovat díky novinkám, jako je například první vícerežimový mini Ultrabook IdeaPad Yoga 11S.

Vynikajícími výsledky se Lenovo může pochlubit i v segmentu stolních počítačů, kam se řadí i populární kategorie All-in-One. Společnost získala téměř dvanáctiprocentní podíl na českém trhu a mezi prvními třemi největšími dodavateli dosáhla nejvyššího nárůstu (23,9 %). K tomu přispívá i fakt, že Lenovo nabízí na českém trhu nejširší portfolio All-in-One počítačů a že se mezi lidmi povědomí o existenci počítačů typu „vše v jednom“ neustále zvyšuje.
Pro nejnovější informace sledujte Lenovo na Twitteru: www.twitter.com/LenovoCZ nebo na Facebooku:www.facebook.com/lenovocz.
O společnosti Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům. Tyto notebooky nabízí špičkové technologie ruku v ruce s čistými liniemi, lehkostí a moderním designem. Lenovo má ve své nabídce i All-in-One počítače ThinkCentre a IdeaCentre, pracovní stanice, servery a řadu dalších počítačových doplňků. Hlavní výzkumná centra společnosti Lenovo se nachází v japonském Yamatu, čínském Pekingu, Šanghaji a Šenzenu a v americkém Raleighu. Další informace o společnosti Lenovo jsou k dispozici na www.lenovo.cz.

Written by:

Published on: 19.8.2013

Filled Under: tiskové zprávy