Chyba v ceně na e-shopu? Vyplatí se kupovat?
Nezřídka se stane, že i v renomovaných internetových obchodech prostě udělají chybu a přepíšou se v ceně. Jenže co to znamená pro zákazníka? Jak se bude postupovat, pokud opravdu produkt s trochou škodolibosti koupíte? Přesně to nás s kolegou Vojtou zajímalo, když jsme si objednávali z CZC.cz operační paměti RAM DDR4 za 34 Kč. Ani jeden z nás sice nemá stolní počítač, ale za 34 korun, no nekup to!
Vypadalo to slibně, vyplnil jsem objednávku, zaplatil kartou 34 korun a přišel potvrzující email. Uběhly 2 dny, já se těšil na paměti, ale jak se dalo očekávat, CZC objednávku stornovalo. Občas se stane, že když bookujete letenku a dopravní společnost se přepíše v ceně, letenku vám za „zvýhodněnou“ cenu nechají. Tam se však bavíme o pár kusech. Na CZC lidi objednávali do zásoby i desítky kusů.
Stornování objednávky
Dobrý den,
v reakci na vaši objednávku zboží Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) DDR4 2133 se vám omlouváme za uvedení zjevné chyby v ceně produktu, a sice 34,- Kč, která byla způsobena chybou systému pro import dat. Mrzí nás to, ale vzhledem k tomu, že se vámi objednané paměti běžně prodává přibližně za 1450,- Kč, nejsme schopni vám jej za 34,- Kč nabídnout.
Vaše objednávka byla výlučně učiněna na základě chyby systému za zjevně nesprávnou cenu a v souladu s obchodními podmínkami společnosti CZC.cz, jejichž úplné znění naleznete na webu www.czc.cz/obchodni-podminky/clanek, bude stornována.
Za případné komplikace se omlouváme a děkujeme za pochopení.
Z právního hlediska je vše v pořádku. Pokud si necháváte tvořit e-shopy profesionální firmou, tak větu o ponechání práva na chybu a případně možnost storno objednávky nezapomenou na web někam napsat. Obecně by se dalo shrnout, že pokud nebude chyba firmu stát příliš mnoho peněz, dají vám produkt za vámi objednanou cenu, aby si vás naklonili k sobě a vy u nich zase něco nakoupili. V případě opravdu velkých ztrát se e-shopy odvolají na obchodní podmínky. Peníze se samozřejmě vrátí zpět na účet.