Huawei je mezi nejhodnotnějšími značkami v žebříčku časopisu Forbes
Společnost Huawei, třetí největší světový výrobce chytrých mobilních telefonů, se podle magazínu Forbes umístila mezi sto nejhodnotnějšími značkami roku 2017 (Forbes’ Most Valuable Brands of 2017), konkrétně na 88. místě. Hodnota Huawei je podle časopisu Forbes 7,3 miliardy USD (asi 171,6 miliardy korun), při meziročním nárůstu ve výši 9 %. Huawei je přitom jedinou čínskou značkou, která se do žebříčku dostala.
Časopis Forbes každý rok vybírá 100 nejhodnotnějších značek z celkem 200 významných mezinárodních brandů. Letos se mezi 100 nejlepších dostaly značky z 15 světových zemí. Nejvyšší počet značek pochází z USA (56), z Německa (11), Francie (7) a Japonska (6).
Co se týká oborů, nejúspěšnějšími jsou bezesporu technologické firmy, které mají v žebříčku s 18 místy nejvýraznější zastoupení, zároveň je 9 z nich v nejlepší patnáctce. Dalších 13 značek působí v odvětví financí a 12 značek v oblasti spotřebního zboží.
V roce 2016 společnost Huawei překonala výkon na trhu smartphonů
Společnost Huawei v roce 2016 s náskokem překonala mírou růstu prodaných smartphonů růst celého odvětví. Vzhledem ke stabilnímu růstu prodejů Huawei pokračoval tento trend i v prvním čtvrtletí roku 2017. Podle statistik uznávaných výzkumných institucí, jako IDC, SA nebo Trendforce se společnost Huawei umístila na 3. místě v prodejích smartphonů na světě a na 1. místě v Číně. Díky vlajkovým řadám Huawei P a Mate nadále globálně posiluje své postavení v rámci prémiového segmentu smartphonů. Loňských modelů Huawei P9/P9 Plus se celosvětově prodalo přes 12 milionů kusů a staly se tak prvními zařízeními Huawei, které překonaly hranici 10 milionů.
Nejnovější vlajková loď Huawei P10 byla představena také v netradiční zelené variantě (Greenery), na níž společnost Huawei spolupracovala s Pantone. V rámci rozvoje značky společnost nedávno navázala partnerství s renomovaným módním magazínem Vogue. Společnost Huawei rovněž spolupracovala se Saatchi Gallery v Londýně na první výstavě selfie snímků „Od selfie k sebevyjádření“. Prostřednictvím těchto počinů společnost Huawei, nejenže představila své pojetí značky, ale také se propojila s životním stylem a emocemi zákazníků.
Umístění Huawei v řadě dalších prestižních žebříčků
Rostoucí vliv značky Huawei zaznamenalo několik významných světových institucí. Kromě umístění mezi nejhodnotnějšími značkami roku 2017 podle časopisu Forbes dosáhla společnost v říjnu 2017 na 72. místo žebříčku společnosti Interbrand „Top 100“ nejhodnotnějších světových značek, v rámci kterého byla i nejúspěšnějším skokanem v technologickém odvětví. Společnost se rovněž umístila v žebříčku „Global 500“ nejhodnotnějších firem roku 2017 na 40. místě, když se oproti předchozímu roku zlepšila o sedm příček.