Máte eshop s platební bránou od ThePay.cz? Dejte si pozor na nové měsíční poplatky! (aktualizováno)
Nabídka platebních bran na českém trhu je více než dostačující a jednotlivé platební brány se předhánějí v nabízených službách, výši poplatků a provizích.
Právě poplatky za měsíční používání platební brány tvoří pro menší eshopy zásadní provozní částku. Je to ale pochopitelné, i provozovatel platební brány má s jejím provozem nemalé výdaje.
O velké pozdvižení se v posledních dnech postarala platební brána ThePay.cz, která se rozhodla svým uživatelům účtovat nově i měsíční poplatek. Na tom by ale nebylo nic neobvyklého, problematický je způsob, jakým k zavedení poplatku došlo.
Společnost provozující bránu ThePay.cz jednoduše změnila platební podmínky a všem eshopům s obratem menším než 50 000 Kč začala účtovat měsíční platbu. Aby toho nebylo málo, své zákazníky o tomto neinformovala, prakticky jen vydala oznámení v administraci.
Zdá se vám to jako dostat klackem přes záda? To není všechno!
Na celý případ upozornili někteří zákazníci využívající eshopové řešení od Shoptetu. K uzavření smlouvy nejspíše postačilo si doplněk pouze nainstalovat. Nemuselo tedy vůbec dojít k aktivaci služby a jakémkoliv souhlasení podmínek. Právě o takovém případu informoval známý lihovarník a provozovatel eshopu lepsinalada.cz, Martin Žufánek.
A to nejhorší? Pokud se rozhodnete službu ukončit, podle ThePay.cz vám naúčtuje poplatek za zbývající dobu, po kterou je smlouva platná. Tedy i ve zmíněném případu Martina Žufánka, kdy jste službu prakticky nikdy nevyužili.
To už je jako dostat klackem přes záda, latí přes obličej a trámem přes hlavu. A přesně to je ta poslední věc, kterou od svého obchodního partnera očekáváte.
Dle recenzí doplňku v systému Shoptetu je nespokojených uživatelů nespočet a vesměs všichni popisují problém stejně. Pokud tedy nechcete podporovat provozovatele služby s praktikami prodejce hrnců z devadesátek, doporučuji službu vypovědět, vyhledat další poškozené a společně podniknout právní kroky.
Aktualizace 9.11.2021
Že krizová komunikace a komunikace se zákazníky vůbec není silnou stránkou provozovatele platební brány ThePay.cz potvrdil anonymní přispěvatel ve skupině Shoptet poradna se jménem „František Zthepay“, který se sice za (dle něj pouze) nešťastnou komunikaci „omluvil“, ale zároveň svalil vinu na své zákazníky. Slovy jednoho komentujícího: „sme to docela podelali, ale muzete za to vy“.
Dobrou zprávou je, že pokud nyní nesouhlasíte se změnou obchodních podmínek, stačí se do 30. 11. 2021 e-mailem ozvat na podpora@thepay.cz a poskytování služeb vám bude ukončeno bezplatně. Tedy údajně…
… protože jde o ryze anonymní profil a oficiálně tato informace nikde není. Pokud jste čekali také nějakou oficiální zprávu na některém jimi používaném komunikačním kanálu, máte smůlu. Ale za to vidíte, že ve středy je v ThePay.cz pizza den!