Ahoj, vypadá to, že používáte AdBlock... :-)

Usilovně jsme pracovali na zakomponování reklamy, aby nebyla pro čtenáře rušivá. Příjmy z reklam tento web živí, bez nich bychom jej nemohli provozovat. Budeme moc rádi, když to s námi zkusíte a přidáte si nás do výjimek. Děkujeme!

MENU

BMW Group letos dodala 100 000 elektrifikovaných vozů

Společnost BMW Group dodala v roce 2017 svým zákazníkům po celém světě více než 100 000 elektrifikovaných vozidel a splnila tak slib ze začátku letošního roku. Tento úspěch podtrhuje vedoucí roli automobilky v oblasti elektrické mobility. Milník na cestě BMW Group k mobilitě budoucnosti připomene působivá světelná instalace na správní budově BMW Group. Světoznámý „čtyřválec“ na severu Mnichova se díky ní promění v baterie. BMW Group zvolila tento zářící symbol jako reprezentaci technologických změn, které ve světě mobility probíhají.

„Plníme své sliby,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva BMW AG. „Tento 99 metrů vysoký symbol osvětluje naši cestu do éry elektromobility. Prodat 100 000 elektrifikovaných vozů za jediný rok je důležitý milník, ale pro nás je to stále jen začátek. Od uvedení BMW i3 na trh v roce 2013 jsme našim zákazníkům dodali více než 200 000 elektrifikovaných vozidel a v roce 2025 jim budeme nabízet 25 elektrifikovaných modelů. Tento úspěch je možný díky tomu, že jsme se na elektromobilitu začali soustřeďovat velmi brzy – a elektromobilita zůstane mým měřítkem našeho budoucího úspěchu.“

Flexibilní elektrifikace napříč modelovými řadami

Elektromobilita je základním prvkem korporátní strategie NUMBER ONE > NEXT, která dále posílí pozici BMW Group jako vedoucího dodavatele individuální prémiové mobility i mobility v podobě služeb. Do roku 2025 naše společnost na světových trzích nabídne 25 plně elektrických a plug-in hybridních vozů. Pátá generace elektrického pohonného ústrojí a technologie akumulátorů, která bude dostupná od roku 2021, využívá modulární elektrifikační sady, díky nimž bude možné vybavit všechny modelové řady všemi typy pohonného ústrojí. Pro svou elektrickou značku BMW i, která byla založena v roce 2011, si BMW již zajistilo práva na označení modelů od i1 po i9, stejně jako od BMW iX1 po iX9. Příští rok bude na trh uvedeno BMW i8 Roadster, následované v roce 2019 plně elektrickým MINI; v roce 2020 dorazí elektrická verze BMW X3 a rok 2021 bude ve znamení příchodu nové technologické vlajkové lodi, vozu BMW iNext, který poprvé u sériového modelu zkombinuje elektromobilitu s autonomním řízením a novými možnostmi palubní konektivity.

Představením průkopnického projektu i v roce 2007 BMW Group velmi brzy převzala komplexní přístup k elektromobilitě. Následujícího roku se testovací flotily vydaly do nejrozsáhlejšího praktického testování elektromobilů, které kdy automobilový průmysl viděl, na silnice po celém světě. Sériová výroba plně elektrického BMW i3, jednoho z nejoceňovanějších automobilových konceptů světa, začala v roce 2013. Od té doby se prodeje ve čtyřech po sobě jdoucích letech pravidelně zvyšovaly.

BMW Group jako vedoucí poskytovatel elektromobility

Díky svému brzkému zaměření na elektromobilitu se BMW Group již podařilo obsadit vedoucí pozici na trhu elektrifikovaných vozidel. Podle nezávislé zprávy POLK/IHS Report (vydané 7. prosince 2017) má BMW Group jasný náskok před svými konkurenty, pokud jde o registrace nových elektrických a plug-in hybridních vozidel v Evropě, s tržním podílem 21 procent. To znamená, že podíl BMW Group na trhu s elektrickými vozidly je oproti jeho podílu na trhu tradičních vozů více než trojnásobný. V tuto chvíli tvoří elektrifikovaná vozidla jen dvě procenta celkových prodejů, z prodejů BMW tvoří již šest procent. Jinými slovy, BMW Group drží disproporčně velký podíl na rostoucím trhu elektromobility v Evropě. Pozice společnosti je podobně silná, i pokud jde o celosvětový trh – BMW má na globálním trhu elektrifikovaných vozidel podíl 10 %.

Elektrifikované modely jsou zvláště žádané v západní Evropě a USA, kde tvoří sedm procent celkových prodejů BMW na obou trzích. Ve Skandinávii, kde je BMW i3 nejprodávanějším modelem BMW, je elektrifikované jedno ze čtyř prodaných BMW. V Německu dosáhnou nové registrace elektrických a plug-in hybridních vozidel BMW Group v tomto roce více než 10 000 kusů. Elektrifikovaná pohonná ústrojí také hrají stále větší roli v mixu motorů u jednotlivých modelů: v roce 2017 byl každý desátý prodaný kus vysoce úspěšného BMW řady 3 Sedan elektrifikovaný. V případě BMW řady 2 Active Tourer tvořila plug-in hybridní verze 13 procent prodaných vozů v roce 2017. Od svého představení v červnu 2017 je MINI Cooper S E Countryman ALL4 (kombinovaná spotřeba paliva 2,3–2,1 l/100 km; emise CO2 52–49 g/km) v každé desítce prodaných vozů MINI Countryman na světě zastoupeno jedním kusem. Prodeje čistě elektrického BMW i3 se zvýšily přibližně o čtvrtinu. (Všechny údaje se týkají dosavadních prodejů od začátku roku do listopadu 2017).

Kromě devíti dvoustopých elektrifikovaných vozidel, nabízených koncernem BMW Group, vyrábí společnost také ideální jednostopý produkt prémiové městské mobility: skútr BMW C evolution. Po představení nového akumulátoru, který zvýšil dojezd skútru na 160 kilometrů, se jeho prodeje zvýšily ve srovnání s prvními 11 měsíci minulého roku o 80 %. Dosavadních 1500 kusů prodaných po celém světě je nad rámec 100 000 elektrifikovaných automobilů, prodaných v roce 2017.

Written by:

Published on: 14.1.2018

Filled Under: tiskové zprávy

,