[x] Skrýt reklamu

Ahoj, vypadá to, že používáte AdBlock... :-)

Usilovně jsme pracovali na zakomponování reklamy, aby nebyla pro čtenáře rušivá. Příjmy z reklam tento web živí, bez nich bychom jej nemohli provozovat. Budeme moc rádi, když to s námi zkusíte a přidáte si nás do výjimek. Děkujeme!

MENU

Volkswagen Tiguan s infotainmentem Discover Pro, Active Info Displayem a Car-Netem

Design infotainmentu: 92%

Plynulost: 94%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 90%

Displej: 93%

Total Score 93%

Recenzi začnu trochu z jiného úhlu a to formou hádanky. Hlavní roli naší recenze obsadil německý etalon kompaktních SUV, který se začal vyrábět v roce 2007 ve Wolfsburgu, v roce 2011 prošel faceliftem a v roce 2016 se dočkal druhé generace. Ano, správně již tušíte, že se jedná o Volkswagen Tiguan. Otázka je tedy prostá, má nový Tiguan ambice glorifikovat už tak velmi dobré postavení na trhu crossoverů? Odpověď není nikterak těžká, jen si na ni musíte počkat na závěr recenze.

Jenže otestovat nejnovější model, to už tady bylo, teď jsme zamířili mnohem výš, zapůjčila jsme si Tiguany hned dva. Nejnovější generaci a starší generaci po faceliftu s krásným R-line paketem.

vw-tiguan-8

Videopohled

Dáme Voice

Tiguan 1.generace

Nejprve si rozebereme „starší“ model z roku 2015, ten disponoval motorem 2.0 TDi DSG 130kW s pohonem všech kol 4motion a byl ve výbavovém stupni R-line Highline. Z příplatkové výbavy zmíním detekci dopravních značek, tempomat, stínění hlavních xenonových světlometů, parkovací asistent ParkPilot, navigaci nebo například parkovací kameru.

Hned po usednutí, můžeme vidět klasickou kapličku přístrojů s malým barevným informačním displejem uprostřed, který se ovládá pomocí tlačítek na multifunkčním volantu a zobrazuje spotřebu, rychlost, dojezd a další užitečná jízdní data.

dsc04101

Středovému panelu dominuje 5″ dotykový displej infotainmentu RNS 315, který obsahuje navigaci, CD mechaniku, čtečku SD karet, bluetooth handsfree a AUX. Bohužel se jedná o starší systém, přestože se ještě minulý rok instaloval, takže grafika menu, zobrazení a ovládání není nejplynulejší. Menší plynulost se týká i manuálního posunu v mapě.

Tiguan 2.generace

Při prvním letmém pohledu je zjevné, že tady se hraje úplně jiná liga, ať se člověk podívá kamkoliv, vše je přepracované a mnohem lepší. Společným jmenovatelem obou testovaných kousků je pouze motor 2.0 TDi DSG 110kW s pohonem všech kol 4motion a logo VW s nápisem Tiguan na zádi, vše ostatní je diametrálně odlišné.

vw-tiguan-1

Hned po usednutí Tiguan člověka doslova polkne, přístrojová deska orientovaná k řidiči tento pocit jen umocní, další šok čeká člověka při pohledu do kapličky přístrojů, kde se zobrazí perfektně plynulá uvítací animace. Animace? Ano, nová generace totiž převzala většinu technologií od Passatu a největší novinkou je zejména Active Info Display, tedy plně digitální kaplička přístrojů a Head-Up display v zorném poli řidiče.

Active Info Display

Je libo otáčkoměr, tachometr, počítadlo kilometrů, navigační mapu nebo úhel natočení kol a jiné důležité informace přímo před očima řidiče? Není problém, toto vše zvládne zobrazit 12″ displej s vysokým rozlišením umístěný v kapličce přístrojů. Řidič má na výběr několik vzhledů zobrazení a modů. Podle mě nejzajímavějším a nejužitečnějším módem je navigace. V tomto módu můžete posunout tachometr a otáčkoměr k okrajům displeje a zvětšit tak místo pro navigační mapu. AID lze nakonfigurovat pouze s nejdražším systémem infotainment Discover Pro.

dsc04163

Head-Up-Display

Společně s výše popsaným AID tvoří tato dvojice naprostý informační servis přímo naservírován doslova pod nos řidiče. HUD, který pohodlně a bezpečně zobrazuje všechny důležité informace, jako je aktuální rychlost, pokyny navigačního systému nebo dopravní značky, přímo v zorném poli řidiče.

vw-tiguan-infotainment5

Infotainment Discover Pro

Tento systém jsme již měli možnost testovat v novém Touranu a tehda jsem prohlásil, že se Volkswagen tímto infotainmentem nové generace zařadil zase o kousek blíž prémiovým značkám, ze tímto tvrzením si nadále stojím. Celý systém je velmi plynulý, bez známek zasekávání, dokonce i při pohybu v mapě. Systém malinko zaváhá při listování delšími seznamy, kde je lepší použít hardwarové otočné tlačítko na pravé straně displeje. Každý uživatel ocení proximity senzor, který sleduje ruce! Ano, slyšíte správně ruce, pokud se přiblížíte svou rukou k displeji, systém pohyb rozpozná a zobrazí na spodní straně lištu tlačítek, které jsou normálně skryty, aby nepřekážely v zobrazování například mapy. Ovládání můžete zrychlit také tlačítky po okrajích displeje.

vw-tiguan-infotainment4

Každopádně doporučujeme připlatit za audiosystém DYNAUDIO Excite Surround, který zajistí na všech místech maximální posluchačský zážitek. Jeho součástí totiž je 16 kanálový digitální zesilovač, jež zajišťuje výkon 400W pro 8 dokonale umístěných a sladěných reproduktorů, jednoho centrálního reproduktoru a subwooferu. Díky funkci Surround Sound Dolby Pro Logic je výsledek fenomenální.

Discover Pro obsahuje 8″ barevný dotykový displej, 8 reproduktorů, DVD-přehrávač, FM/AM příjem, 2 sloty na SD karty, slot na SIM kartu, USB, hlasové ovládání, Bluetooth handsfree, Aux-in, 3 roky aktualizací zdarma, navigační data na interním disku, Car-net „Guide & Inform“ na 1 rok, App-connect.

vw-tiguan-infotainment3

Jedna z komponent infotainmentu je softwarové rozhraní App-Connect, pomocí něj můžete prostřednictvím hlavního 8″ displeje i v průběhu jízdy pohodlně ovládat různé funkce smartphonu, jako jsou například zprávy nebo hudba. Toto rozhraní v sobě sdružuje tři inovativní technologie – Mirrorlink, CarPlay od Apple a Android Auto od společnosti Google, které umožňují paralelní zobrazení displeje smartphonu na dotykového displeji systému infotainment.

Mirrorlink
Jedná se o zrcadlení obsahuje smartphonu na displej infotainmentu. Po připojení, zvolení režimu MirrorLink v systému Discover Pro a chvilce čekání se již na obrazovce duplikuje obsah smartphonu. Od této chvíle cokoliv na displeji infotainmentu uděláte, zrcadlí se do mobilu a opačně. Ve výchozím stavu se zobrazují podporované aplikace optimalizované pro Mirrorlink, například počasí, navigace Sygic nebo aplikace vytvořené přímo Volkswagenem.

snimek-obrazovky-2016-10-31-v-16-31-24

Připojit nebo nepřipojit?

Tato otázka se týká čistě využití Car-net Guide & Inform, protože jejich spuštění je podmíněno internetovým připojením. Díky těmto službám najdete zajímavé cíle ve Vašem okolí, nejbližší parkovací místa nebo čerpací stanici. Kromě toho získáte nejaktuálnější dopravní informace s nabídkou možností, jak se vyhnout potencionálním dopravním komplikacím, nebo aktuální zprávy přímo z internetu.

vw-tiguan-infotainment1

Tentokrát jsme zvolili připojení pomocí předplacené SIM karty s datovým balíčkem, kterou jsme vložili do slotu. Připojení je mnohem jednodušší, než v případě hotspotu, který vytvoříte pomocí smartphonu. Jen doporučím, deaktivovat PIN SIM karty, v opačném případě se infotainment nepřipojí a zobrazí se v horní části hlavního displeje ikonka PIN.

Telefon Premium
Naprosto bezproblémový byl příplatkový Telefon Premium, jedná se o bluetooth handsfree, tedy o bezdrátové připojení mobilního telefonu pomocí rozhraní bluetooth. Párování systému s telefonem je intuitivní, stačí vyvolat párování v příslušném smartphonu a zbytek už infotainment dokončí. Telefon se poté připojuje automaticky při nastartování, zároveň je z něj možné přehrávat hudbu a přepínat skladby přímo tlačítky multifunkčního volantu. U tohoto způsobu přehrávání hudby mi vadila úroveň hlasitosti, přestože byla hlasitost nastavena na nejnižší úroveň, zvuk byl příliš hlasitý a nešel tak dobře regulovat jako například zvuk rádia.

snimek-obrazovky-2016-10-31-v-16-35-54

Inteligentní systémy, které je radost používat
Začnu z lehka, něčím již dobře známým, funkce „Easy Open“ spolupracuje s elektrickými 5. dveřmi a otevírá jej pomocí pohybu nohou pod zádí vozu. Tiguan byl vybaven dobře známým systémem „Park Assist“, který samočinně zaparkuje, jak podélně, tak příčně a pokud je dobrá konstalace hvězd, tak i sám vyparkuje. Jenže obstojně zaparkovat dokáže skoro každý, nicméně problém nastává pokud se jedná o parkování s přívěsem. I na to VW myslel a umožnil zákazníkům připlatit si za „Trailer Assist“, který Vám při manipulaci pomůže.

snimek-obrazovky-2016-10-31-v-16-30-54

Dostáváme se k systémům, které Vám chrání záda a to doslova. Systém sledování okolí „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců, dokáže identifikovat osoby i ostatní překážky v jízdní dráze a včas Vás před nimi varuje. V případě, že adekvátně nereagujete, systém začne automaticky brzdit. „Emergency Assist“ dovede v případě náhlé zdravotní komplikace poloautomaticky převzít řízení a zpomalit vozidlo až do úplného zastavení.

snimek-obrazovky-2016-10-31-v-16-30-17

Jízda po dálnici se stává podstatně bezpečnější kvůli přítomnosti 4 asistentů. První z nich je „Automatická regulace odstupu ACC“, která přízpůsobí Vaší rychlost rychlosti vozu před Vámi, a to až do nastaveného limitu. Pokud máte vůz vybavený automatickou převodovkou DSG, užijte si v kolonách pohodlí, řízení za Vás převezme „Asistent pro jízdu v koloně“, dále stojí za zmínku „Side Assist“, který pomocí radarových senzorů sleduje situaci za vozem, zejména v mrtvých úhlech a při vyjížděcích manévrech z parkovišť a nakonec „Lane Assist“, tedy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu.

Area View

Jedná se o fantastický prostorový kamerový systém, který si zaslouží odstaveček sám pro sebe. S touto funkcí vidí Tiguan opravdu všude, snímá v rámci zorného pole systému kamer až dvanáct pohledů do okolí vozu a přenáší je na hlavní displej. Rozlišení kamer a displeje je na vemi vysoké úrovni, přenášený obraz je velmi věrohodný. Grafický software má občas potíže se zobrazením speciálního režimu, kdy se zobrazí „Tiguan“ uprostřed obrazovky a člověk si otáčením zobrazí situaci kolem vozu.

vw-tiguan-infotainment2

Rozdíl mezi novou a starší generací z pohledu majitele

Ikdyž tento odstaveček přímo nepatří do testu infotaimmentu, je dobré jej napsat. Majitel starší generace jistě uvítá mnohem lepší umístění vnitřního zpětného zrcátka, které doslova vadilo při výhledu ven. Dalším neméně důležitým rozdílem je parkovací kamera a to z hlediska jejího horšího rozlišení, ale na vině může být již zmíněný starší displej. Abychom jen nehanili starší generaci, je tady i jeden poznatek, že zavazadelník je u nové generace na první pohled menší. Jenže tomu není tak, stará generace měla objem zavazadelníku 470l, kdežto nová má 615l, to je mezigenerační nárůst krásných 145l. K dojmu, že se jedná o menší kufr dochází hloubkou, která je u starší generace patrná hned na první pohled. Nakonec bych zmínil takový detail, který mají obě generace stejný a to nedostatečné osvětlení nástupní plochy.

snimek-obrazovky-2016-10-31-v-16-38-33

Mobilní aplikace Car-net

Aplikace Car-Net propojí Toguan s vaším smartphonem nebo dokonce chytrými hodinkami. Vedle zvolených služeb paketů Guide & Inform, Security & Service máte k dispozici i službu Manažer času.
Můžete například jednoduše na cestách kontrolovat stav paliva v nádrži. Poloha parkování Vám vždy řekne, kde Vaše vozidlo stojí. Plánujete delší cestu? To není problém. Své požadované cíle pošlete jednoduše z gauče do svého navigačního systému. Manažer času Vám dokonce řekne, kdy máte vyjet, abyste do svého cíle dorazili přesně, i s přihlédnutím k aktuální dopravní situaci.

Spojení mezi Vaším vozem a smartphonem Vám kromě toho umožňuje vyvolat všechna relevantní data týkající se používání vozidla: doby jízdy, ujeté dráhy, stav kilometrů, průměrnou rychlost. S Car-Net objevíte zcela nové možnosti a svůj Tiguan máte stále na očích.

dsc04117

Závěr

Hned v úvodu jsem položil otázku, na kterou jste si měli počkat až na závěr, takže tady ji máte. Nový Tiguan má stoprocentní potenciál obhájit a dokonce zvelebit i tak výbornou pověst předešlé generace. Je to fantastické, inteligentní, hezké auto, které bych chtěl mít okamžitě ve své garáži. Na celém testu jsem našel snad jedinou menší výtku, navíc se ani netýkala infotainmentu, byl to slabší motor, pouze 110kW.

Written by:

Published on: 31.10.2016

Filled Under: Inteligence v autech, recenze

, , , ,