Udržet zákazníky je levnější než získat nové. Pomůže vám v tom CRM systém
Stále více firem se přiklání k CRM (zkratka z angl. customer relationship management) neboli řízení vztahů se zákazníky. Jedná se o strategii založenou na udržení dlouhodobých vztahů se stávající klientelou, což je ve výsledku mnohem levnější než neustálá akvizice nových klientů. Realizace CRM se však neobejde bez nástroje zvaného CRM software. Co by měl umět, jak vám může pomoct a podle čeho byste měli vybírat konkrétní produkt?
CRM systém je skvělý sluha, ale špatný pán
S CRM softwarem je to jako s ohněm, a proto byste si měli při výběru počínat velmi obezřetně. Jinak dopadnete jako firmy, které nebraly ohled na své specifické požadavky a rozhodly se na základě nejnižší ceny, případně podle rozsahu funkcí, z nichž většinu nevyužívají. Často se přitom jedná o velmi kvalitní systémy – jsou však určeny pro jiný typ podnikání apod.
CRM software vám musí zjednodušit každodenní rutinu, umožnit automatizaci a standardizaci procesů a především výrazně usnadnit evidenci veškerých informací, které nějakým způsobem souvisí s vašimi zákazníky, tzn. včetně historie komunikace.
Implementace CRM systému musí prospět vedení (management získá přehled nad projekty, rozpočty, termíny apod.) i zaměstnancům (obchodníci lépe poznají nové obchodní příležitosti, efektivněji komunikují apod.).
Zapomeňte na papír a tužku
A nebudete již potřebovat ani MS Excel či jiný tabulkový procesor. CRM systém vám umožní vedení přehledné databáze všech kontaktů a v případě pokročilejšího softwaru i filtrování na základě různých kritérií. Stačí jediný klik a naskytne se vám pohled na seznam klientů, se kterými jste již delší dobu nekomunikovali. Zbytek už je na obchodnících.
CRM systém je nejlepším přítelem každého, kdo má tendenci zapomínat detaily ohledně zakázek okamžitě po ukončení komunikace se zákazníkem. Software má excelentní paměť a na základě předdefinovaných standardů okamžitě rozdá úkoly.
Úspěšnější marketingové kampaně
Pořídíte-li si CRM systém, který kromě základní evidence informací umožňují také komplexní analýzu dat a hledání nových obchodních příležitostí, nebudete litovat. Software vám pomůže vytipovat vhodné klienty a vy jim pošlete nabídku na míru. Takto cílená marketingová kampaň je levnější a mnohem výnosnější.
Na co si dát pozor při výběru?
K rozhodujícím faktorům patří zejména specifické potřeby firmy, její velikost a v neposlední řadě přehledné uživatelské rozhraní – nikdo nechce používat systém, který je sice nabitý funkcemi, ale špatně se v něm orientuje. Zároveň zvažte používání mobilní aplikace – ta vám může ušetřit čas při práci v terénu.
Chcete se o problematice řízení vztahů se zákazníky dozvědět více? Čtěte tento CRM blog.