Ahoj, vypadá to, že používáte AdBlock... :-)

Usilovně jsme pracovali na zakomponování reklamy, aby nebyla pro čtenáře rušivá. Příjmy z reklam tento web živí, bez nich bychom jej nemohli provozovat. Budeme moc rádi, když to s námi zkusíte a přidáte si nás do výjimek. Děkujeme!

MENU

Facebook představuje radikálně nový design profilu, jmenuje se Časová osa: příběh o Vašem životě

Facebook dnes oznámil vylepšenou verzi profilu tzv. časovou osu na své výroční konferenci F8. Nová časová nahradí váš profil a poskytne reálný pohled na všechno, co jste udělali. Téměř celou cestu zpět až k „narození“.

Jak uvedl Mark Zuckerberg:

„Časová osa je příběh vašeho života. Všechny vaše příběhy, všechny aplikace a nový způsob, jak vyjádřit, kdo jste.“

Časová osa je realtime stream zobrazující všechny informace (snímky, události a místa), které jsou pro vás důležité, a zároveň skrývá položky, které důležité lejsou. Jakási „automatická autobiografie“.

Na časové ose bude vše, od společných aplikací, po mapy, fotogalerie a statusy. Přibude také velké, široké nové záhlaví, které vám umožní ukázat nějaký váš uvítací obrázek pro návštěvníky vašeho profilu. Avatar ale stále zůstane.

Zuckerberg dále říká, že máte úplnou kontrolu nad tím, co bude na časové ose, kde se věci zobrazí a kdo je bude moci vidět. Rozhodně je vidět velký důraz na ochranu soukromí v nové verzi profilu.

Mnoho z nových aplikací, které pracují s časovou osu, jsou již k dispozici dnes, ale časová osa nebude ještě pár týdnů hotová.

Pro další informace o časové ose využijte web: http://www.facebook.com/about/timeline
Článek přeložen ze stránky TheNextWeb.

Můj postoj:

Sám nevím, kam se tím snaží Facebook mířit a zda je opravdu časová osa tak revoluční, jak ji představují. Tuto funkci má již FB nějaký ten pátek, akorát ji nezveřejnil. Vzhledem k myšlení většiny lidí na Facebooku předpokládám, že buď budou mít profily veliký úspěch, nebo velkou ostudu. Podíváme-li se na poslední projekty Facebooku, tak zjistíme, že většina novinek po stránce grafiky do současného vzhledu poměrně zapadá, koukneme-li se ale podrobněji na opravdovou funkci, zjistíme určitou nedodělanost a nefunkčnost, což by u tak velikého projektu, který hodně změnil internet dokážu jen těžko pochopit. Mezi další důvody mohu také zařadit určitou nevoli zkoušet něco nového ze strany uživatelů. Přeci jen chtějí komunikovat se svými přáteli a ne se pořád učit nové a nové funkce jak vlastně ovládat to staré.
Nemůžu si pomoct, ale celé to nové prostředí na mě působí stylem nějakého blogu nebo foto blogu. Rozhodně tím nechci narážet, že by to byl špatný směr nebo nápad, to ani náhodou. Je to jen můj názor.

Byl bych moc rád, kdyby jste dokázali také shrnout, jak na vás působí nový koncept. Uvítáte jej? Odpovídejte do komentářů! :-)

 

 

Written by:

Published on: 22.9.2011

Filled Under: Hlavní strana, novinky, sociální sítě