Máte zahlcený mail? Udělejte letní úklid newsletterů!
Je červen a kromě bujícího plevelu na zahrádce nám to pěkně kvete i v e-mailových schránkách. Chystáte se na dovolenou a přijde vám, že nemůžete odjet, protože vás bude někdo potřebovat? Vždyť denně řešíte desítky emailů!
Nebojte, většina z nich jsou jen newslettery. Přihlásit si novinky do emailu při každé registraci se může zdát jako dobrý nápad. Prvotní nadšení ale po pár registracích rychle vystřídá postupně bobtnající nátlak na e-mailovou schránku i vaše nervy. Jeden newsletter týdně sem, druhý tam, třetí zas co 14 dní. Žádná hrůza… Ve výsledku vám ale může chodit každý den klidně i desítky emailů, které vás vlastně vůbec nezajímají. Pak si ještě vaši emailovou adresu koupí pár spamerů na černém trhu a máte o zábavu na každé dopoledne postaráno.
Samotné třízení podstatných zpráv od odpadu vás může poměrně jednoduše dostat z pracovního rytmu.
Je newsletter spam?
V případě newsletteru jste většinou sami souhlasili s jejich zasíláním při nějaké registraci, nebo koupí produktu online. Jejich kadence je pravidelného charakteru a obsahuje větu s informací, jak odběr odhlásit. V případě, že takové tlačítko neobsahuje, může se jednat o nevyžádanou poštu a hrozí za ni odesílateli pokuty. Čistě spam to tedy není, jedná se pouze o formu email marketingu pro zvýšení tržeb a návstěvnosti na webu.
Co nikdy nedělejte jako vývojář
Když už newsletter, tak s grácií! Hlavně prosím při designování vzhledu a chování newsletteru přemýšlejte nad aktuálním rozpoložením člověka, jež vaše newslettery bude odhlašovat. To, že mu znepříjemníte odhlášení miniaturním písmem v patičce, nuceným přihlašováním pro odhlášení odběru, nebo pošlete potvrzovací email na povrzení odstoupení od příjmu novinek, vám určitě žádné uživatele navíc nepřinese. O co víc, v očích naštvaného uživatele ještě shodíte celý brand neseriózním chováním. Lidi mají rádi všechno rychle a bez zbytečných překážek. Chtějí si newsletter z jakéhokoliv důvodu odhlásit? Nebraňte jim v tom!
Jestli si přesto myslíte, že díky znechucení odhlašovacího procesu zůstane uživatel přihlášený, možná máte pravdu. Druhou stranou mince ale bývá následné označení za spam. Udělá to Franta, Lojza, Pepa, pár set dalších lidí a máte opravdu velký problém, aniž byste za to vlastně mohli. Věřte mi, že dostávat doménu z blacklistu by nebyla žádná sranda.
Jak hromadně rozesílat emaily?
Chcete-li se stát také pravidelným otravou v emailových schránkách, nebo snad máte dobré úmysly a plánujete rozesílat velké množství opravdu důležitých e-mailů s podstatou, určitě se vám vyplatí znát MailChimp. Osobně neznám lepší outsourcing služby na rozesílání newsletterů. Přehledné rozhraní, krásná grafika, rychlost a maximální spolehlivost. Další výhodou je i propojení se všemi velkými redakčními systémy.