Logitech má nové logo
Po nedávné modernizaci loga od Lenova, se k rebrandu uchýlil také výrobce počítačového příslušenství – Logitech. Švýcarská firma je pověstná výrobou zřejmě nejlepších myší na trhu, mimo nich ale produkuje i reproduktory, klávesnice, příslušenství k iPadu, herní ovladače, webové kamery, či sluchátka. Na japonském trhu je značka známa pod názvem Logicool, protože Logitec existuje v této zemi již od roku 1982.
Logitech svou změnou loga zamotal hlavu spoustě novinářů, pokud jsme ale informaci pochopili správně my, značka Logitech jako taková zatím zůstává. Nicméně přidruží se k ní ještě jedna, Logi [Lodge-ee, česky „Lodži“], jež vznikla prostým zkrácením názvu společnosti. Ta se bude prozatím zabývat novými produkty, nebo zákazníky co prahnou po stylu.
Dle CEO Brackena Darrella je v následujících letech nesmysl, aby si společnost říkala <něco>-tech. Technika totiž bude podle něj jednoduše ve všem. V oblečení, botách, gumách, chytrých domácnostech, všude. Jmenovat se Logitech by tak bylo jako z 90. let.
I v případě Lenova, i logo Logi(tech) je připraveno, aby jeho pozadí hrálo všemi barvami. Stvrzeno nám to budiž videem, kdy se tvůrci zřejmě inspirovali hollywoodským pravidlem, že záběr co trvá déle než 1s je prostě zbytečně dlouhý. Metoda rychlých prostříhů je často používána k přenesení co nejvíce informací v krátkém čase, nebo k navození pocitu energie či chaosu. (Spojitost s dnešní dobou jistě nebude náhodná…)
Nové propagační video Logitechu. (rada všem epileptikům, toto video si nepouštějte)
Jaké je nové logo?
O design nového loga se postaralo Design Studio, jež stojí třeba za kontroverzním logem pro Airbnb (webová služba zprostředkující pronájem ubytování). Grafické vyjádření slova Logi je provedeno silným fontem v geometrických tvarech, dle Darella prý působí mladistvým dojmem. Písmeno „g“ s rozpojením vespod evokuje smajlíka, symbolizuje tím přátelský přístup k zákazníkům.
S logem souvisí i nová paleta barev.
Co tedy se značkou Logitech do budoucna?
Společnost bude určitou dobu udržovat Logitech a Logi v symbióze. Jakmile dostane zkratka Logi ten z počátku ztracený věhlas, půjde dlouhý název Logitech k vodě. Jednoduše nebude potřeba, v současné době by se ale jednalo o řízenou sebevraždu.
„Éra počítačů jak je známe dnes postupně končí, je potřeba, aby to pochopili i naši zákazníci.“, uvedl Darrell.
Můj názor na nové logo?
V prvé řadě nutno podotknout, že jsem rozhodně nebyl fanouškem starého loga. To jejich svítící oko nebo co to bylo jsem vlastně nikdy pořádně nepochopil, osobně se mi ale už příčí přehnaná podobnost všech současných značek. Vypadají jednoduše všechny jak přes kopírák, viz porovnání loga Lenova a Logitechu. Jsou-li stejná loga u blogů a malých firem, dá se to svést na malý rozpočet. U značky velikosti těchto velikánů jde ale vyloženě už o prestiž. Osobně bych čekal více než tučný font a nahnuté „e“, nebo udělat z „g“ smajlík.
Nikdy jsem nebyl grafikem co by navrhoval loga, nic speciálního na těch nových ale kromě perfektní preciznosti a čistosti prostě nevidím. Chtěl bych tímto třeba ocenit společnost Sony, ta si zachovává svůj vzhled napříč generacemi. Bezpatkové písmo je fajn, čeho je ale moc, toho je příliš.
Starý font mi nepřišel vůbec špatný, rozhodně byl originální. Zbavit se neforemné kaňky vedle, klidně mohlo fungovat dál.
I přes to všechno přeji značce s novým logem hodně úspěchu!
V článku částečně čerpáno z Wired: http://www.wired.com/2015/07/new-logitech-logo-hey-dont-just-make-mice-anymore/