Překvapení se (ne)koná. Nejspolehlivější jsou notebooky značky…
Vybíráte notebook a záleží vám na tom, aby mašinka vydržela po mnoho budoucích let v naprosto bezproblémovém provozu? Spolehlivost je samozřejmě důležitá, ale zdá se, že většina nakupujících preferuje jiné vlastnosti. Jak jinak si vyložit fakt, že si největší část prodejního koláče dlouhodobě ukusují výrobci, kteří podle statistik nepatří k nejspolehlivějším? Podle statistik se největší míra poruchovosti týká značek, které jsou všeobecně brány jako nejkvalitnější. Technici z renomovaného servisního centra ABAX – servis HP Brno namítají, že v praxi to chodí úplně jinak. Může vás zradit špičkový model a naopak vám vydrží počítač, jehož životnost – alespoň podle statistik – není zrovna závratná.
Takže pesimismus stranou. Statistiky jsou jedna věc, praxe druhá. Samozřejmě můžete mít štěstí a vydržet s jedním a tím samým notebookem x dlouhých let i navzdory tomu, že v testech obecně propadá. Anebo snad nechcete zbytečně riskovat a dáte na názor odborníků? Inu dobrá, z dlouhodobého testování společnosti SqareTrade vyplynulo následující…
Až třetina notebooků se porouchá již do tří let. Míra reklamací se přitom rapidně zvyšuje po prvním roce. V období mezi druhým a třetím rokem je logicky nejvyšší. Nejhůře na tom jsou netbooky, jejichž podíl však na trhu rok od roku ubývá ve prospěch tabletů a smartphonů.
Jako nejspolehlivější a tedy s nejnižším procentem poruchovosti, byly (možná pro někoho trochu nečekaně) vyhodnoceny notebooky značek Asus, Toshiba a Sony.
Servis Asus Brno potvrdil, že do pobočky servisního centra skutečně přijde na opravu o něco méně notebooků než na servisní místa konkurenčních značek. Zároveň stojí za zmínku, že náhradní díly na notebooky Asus patří k těm levnějším. Zdá se, že investice do této značky patří k nejvýhodnějším. Napříč internetovými diskuzemi však narazíte na zastánce i odpůrce všech značek. Jak se říká, „co člověk, to jiný názor“…
Zdroj fotografií: squaretrade.com, pixabay.com.