VW Touran s infotainmentem Discover Pro a Car-netem
Dnes se budeme bavit o zbrusu novém Volkswagenu Touran a infotainmentu Discover Pro. Touran nám byl zapůjčem v maximální výbavě Highline, včetně bohaté příplatkové výbavy, která zahrnovala spoustu jízdních asistentů, jako například hlídaní mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, ale také naprosto úžasné masážní ergoActive sedačky a v neposlední řadě adaptivní LED světlomety nebo ParkPilot. Vůz poháněl naftový čtyřválec 2.0 TDi spojený se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Mimochodem toto spojení fungovalo perfektně.
Odhadovaná cena testovaného vozu byla zhruba 980 tisíc korun.
Infotainment Discover Pro
Videopohled
U modelu Touran máme na výběr ze dvou infotainmentů a to Discover Media a Discover Pro, náš testovací vůz byl vybaven druhým zmíněným, tedy vlajkovým Discover Pro. Dotykový displej multimediálního systému je umístěn na středovém panelu, má rozměr 8 palců, rozlišení 960 x 480 pixelů a je velmi dobře čitelný za různých světelných podmínek. Bohužel se však nedá říct, že je výborný pro sledování videa.
Volkswagen se tímto infotainmentem nové generace zařadil zase o kousek blíž prémiovým značkám, celý systém je velmi plynulý, bez známek zasekávání, dokonce i při pohybu v mapě. Systém malinko zaváhá při listování delšími seznamy, kde je lepší použít hardwarové otočné tlačítko na pravé straně displeje. Každý uživatel ocení proximity senzor, který sleduje ruce! Ano, slyšíte správně ruce, pokud se přiblížíte svou rukou k displeji, systém pohyb rozpozná a zobrazí na spodní straně lištu tlačítek, které jsou normálně skryty, aby nepřekážely v zobrazování například mapy. Ovládání můžete zrychlit také tlačítky po okrajích displeje.
Proximity senzor (senzor přiblížení)
Navigační systém Discover Pro zahrnuje
8″ barevný dotykový displej, 8 reproduktorů, DVD-přehrávač, FM/AM příjem, 2 sloty na SD karty, slot na SIM kartu, USB, 64GB harddisk, hlasové ovládání, Bluetooth handsfree, Aux-in, 3 roky aktualizací zdarma, navigační data na interním disku, Car-net „Guide & Inform“ na 1 rok, App-connect.
Největší problém za celé testování byla navigace, se kterou jsme se museli doslova sžít, mému kolegovi se to nepodařilo, mě naštěstí ano. Problémy byly hned dva, přestože byla zapnutá asistence řazení do jízdních pruhů, nákresy jízdních pruhů s navigačním pokynem se nezobrazovaly. Druhý problém nastal tehdy, pokud se člověk nedíval na zobrazovanou mapu a byl zvyklý, že plně věří hlasovým pokynům a šipkám zobrazovaným v kapličce přístrojů, v tom případě moc daleko nedojel. Prostě a jednoduše, je třeba zkombinovat zobrazovanou mapu buď s Google Earth nebo 2D/3D zobrazením a hlasovými příkazy, potom není problém a navigace funguje bez chyby a ještě je schopna řidiče informovat o dopravních omezeních na trase, na základě kterých přepočítá cestu.
Google Streetview v navigaci
Telefon Premium
Naprosto bezproblémový byl příplatkový Telefon Premium, jedná se o bluetooth handsfree, tedy o bezdrátové připojení mobilního telefonu pomocí rozhraní bluetooth. Párování systému s telefonem je intuitivní, stačí vyvolat párování v příslušném mobilním telefonu a zbytek už infotainment dokončí. Telefon se poté připojuje automaticky při nastartování, zároveň je z něj možné přehrávat hudbu a přepínat skladby přímo tlačítky multifunkčního volantu. U tohoto způsobu přehrávání hudby mi vadila úroveň hlasitosti, přestože byla hlasitost nastavena na nejnižší úroveň, zvuk byl příliš hlasitý a nešel tak dobře regulovat jako například zvuk rádia.
Připojení telefonu přes bluetooth
Hlasové ovládání
Velkou pochvalu si VW zaslouží za plné a dokonalé počeštění systému včetně hlasového ovládání, kterým je možno spolehlivě ovládat většinu funkcí – online vyhledávat body zájmu, ovládat hovory, navigaci i hudbu. Za celý systém Discover Pro si bohužel musíme připlatit téměř 68 tisíc korun, což není zrovna málá částka.
Trošku nás mrzí, že Volkswagen neumožňuje připlatit si za Active info Display, tedy za zcela digitální kapličku přístrojů, tato vychýtavka je zatím výsadou pouze Passatu.
WLAN
Jsou celkem 3 možnosti, jak připojit Touran k internetu:
- Můžeme si připlatit za Telefon Premium, jež dokáže přes datovou SIM kartu, kterou vložíme do slotu ve speciální přihrádce před spolujezdcem.
- Touran připojíme k internetu i přes Wi-Fi, přičemž data pak tečou přes váš smartphone.
- Alternativou je ještě speciální USB modem, jež se jmenuje CarStick, který zapojíme do USB slotu v autě.
Touran umí šířít Wi-Fi signál pomocí hotspotu, takže doporučujeme si palubní Wi-Fi síť zaheslovat, jinak musíte počítat s tím, že na dálnici kolem Vás pojede hlouček pubertálních výrostků nadšených z toho, že objevili FREE Wi-Fi.
Car-net „Guide & Inform“
Předpokladem funkčnosti tohoto systému je registrace na stránkách Volkwagenu a připojení vozu k internetu.
Volkswagen Car-netem vytvořil zcela nové pojetí symbiozy automobilu a internetu. Vydal se odlišným směrem, než jiné automobilky, úplně ignoruje integraci internetových prohlížečů a sociálních sítí do infotainmentu. Řekl bych, že internet využívá účelněji. Řidič si může zobrazit například počasí v aktuální destinaci, včetně předpovědi nebo srážkového radaru. V rámci rozhraní Car-net má také k dispozici on-line zprávy z několika vybraných zdrojů. Co však systém neumí je hlasové předčítání těchto zpráv.
Další užitečnou funkcí je, že systém dovede dle aktuální polohy najít nejbližší čerpací stanice včetně ceny za 1 litr pohonné hmoty, řidič si jen dle ceny vybere na kterou stanici chce jet a nechat se k ní navigovat.
Třešnička na pomyslném dortu je on-line vyhledávání bodů zájmů na Googlu. Stačí říci například jméno restaurace a hned se k němu můžete nechat navigovat. Jako řidič pak zajisté oceníte on-line stahování dopravních informací a v navigaci barevné vyznačení hustoty provozu, k dispozici je i Street View a dokonce i satelitní snímky Google Earth jako mapové podklady v kombinaci se zobrazením ulic. Praktické je, že jakmile si je jednou přes internet načtete, zůstanou uloženy v paměti navigace a nemusíte je stahovat stále znovu a tím plýtvat svůj datový tarif.
App-connect
Pokud jste jedním z těch, kteří těžko ponesou absenci integrace sociálních sítí, internetových prohlížečů v infotainmentu, nebo Vám jen nebude vyhovovat originální navigace od VW a budete chtít navigovat podle Google maps, máme pro Vás skvělou zprávu, Discover pro disponuje také funkcí Mirrorlink, Android Auto a Apple CarPlay. Pomocí těchto rozhraní je možné kabelem připojit svůj smartphone k infotainmentu a nazrcadlit jeho displej na displej systému vozu. Poté lze ovládat veškeré funkce telefonu ze systému Discover Pro.
Rozebereme si rozhraní Mirrorlink, tedy zrcadlení podporovaných smartphonů na displej systému. Podporované smartphony vyrábí Sony, HTC, Samsung, setkali jsme se však, že ani Samsung Galaxy S6 Edge, který certifikaci Mirrorlink má se nedokázal připojit, kdežto Sony Xperia Z3 s tím neměla sebemenší problém.
Na infotainmentu si můžete zobrazit i internetový prohlížeč
Po připojení, zvolení režimu MirrorLink v systému Discover Pro a chvilce čekání se už na obrazovce objeví to samé, co na displeji telefonu, který můžete klidně odložit do přihrádky. Od této chvíle cokoliv na displeji infotainmentu uděláte, zrcadlí se do mobilu a opačně. Ve výchozím stavu se zobrazují podporované aplikace optimalizované pro Mirrorlink, například počasí, navigace Sygic nebo aplikace vytvořené přímo Volkswagenem.
Neoptimalizovaná aplikace pro MirrorLink
Závěr
Volkswagen Touran s nejlepším infotainmentem Discover Pro a příplatkovým systémem Telefon Premium je neuvěřitelně chytrým autem. Systém se umí připojit k internetu, který umí dobře a hlavně prakticky využít, velmi pohodlné je také jeho intuitivní ovládání a příjemná grafika, která by mohla být více osobitější, než koncernově konzervativní.
Během natáčení jsme se několikrát zamysleli, pro koho vlastně takto vybavený vůz je, jestli jeho „inteligentní“ potenciál je vůběc někdo schopen každý den používat. Odpověď je překvapivě triviální, Tourana v podobné specifikaci si nekoupí žádný důchodce, většinou se bude jednat o mladší klientelu kolem 35-45 lety s malými nebo pubertálními dětmi. Děti budou využívat Wi-Fi hotspot, tatínek, který bude řídit určitě využije funkci Car-netu a mamince se určitě budou hodit asistenční systémy, ParkPilot a jiné vychytávky, pokud jí Tourana tatínek půjčí. Takže zájemci určitě budou.
Závěrem mockrát děkujeme Šárce Kondlerové, jež se chopila funkce průvodce po Jižní Moravě a asistovala nám při natáčení!
Další fotky
Seriál o infotainmentech
- Suzuki Vitara s infotainmentem Suzuki Smartphone audio
- Peugeot 508 RXH s infotainmentem SMEG+
- Nissan Juke Nismo RS s infotainmentem NissanConnect
- VW Touran s infotainmentem Discover Pro a Car-netem
- Nissan X-Trail s infotainmentem NissanConnect
- Nová Škoda Superb III. generace s infotainmentem Amundsen